گردشی تاریخی در موزه ایران باستان تهران
نوشته شده توسط : gheirati

موزه ها بهترین مکان برای کنکاش در گذشته هستند. چرا که این موزه ها غنی از فرهنگ و آداب زندگی در گذشته می باشد. زمانی که از کنار اشیا تاریخی رد می شویم متوجه پیشرفت علم و تغییر در سبک زندگی می شویم. در این مقاله می خواهیم به موزه ایران باستان برویم و این موزه از دوران پارینه تا دوران پس از اسلام اشیا را به نمایش گذاشته است. برای آشنایی با این موزه همراه ما باشید

موزه ملی اولین موزه رسمی و موزه مادر شناخته می شود. زیر بنای این موزه به 20 هزار متر می رسد این موزه به دو بخش ایران باستان و باستان شناسی و هنر های اسلامی تقسیم می شود. موزه ملی یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران به حساب می آید و بازدید کننده ها و علاقه مندان زیادی به این موزه سر می زنند و خبری از گذشته و ریشه کشورشان می گیرند .

آشنایی با ایران باستان در موزه ایران باستان

موزه ایران باستان در سال 1312 شروع به ساخت کرد و چهار سال ساخت این موزه طول کشید در معماری نمای این موزه از آجر های قرمز استفاده شده است. ورودی این موزه از کاخ ساسانیان و طاق کسری معروف الهام گرفته شده است. شما دیدن عظمت ساختمان موزه به پیشینه تاریخی خود پی می برید.

دوران تاریخی در موزه ایران باستان

اگر می خواهید به پیش از تاریخ سفر کنید!!! به طبقه همکف بروید در این بخش تمامی اشیا و عتیقه های تاریخی مربوط به این زمان نگهداری می شود. آثار این طبقه از اواخر هزاره چهارم پیش از میلاد تا پایان دوره ساسانیان به نمایش گذاشته شده اند معروف ترین اشیا این بخش از موزه مجسمه داریوش اول اشاره کرد. همچنین قدیمی ترین انیمیشن جهان که روی سفال نقش بسته شده است نیز، در این بخش از موزه قرار گرفته شده است.

هتل های نزدیک به موزه ملی ایران

یکی از هتل های نزدیک به این مکان تاریخی هتل فردوسی می باشد. هتل فردوسی هتل چهار ستاره شهر تهران می باشد و در فاصله 700 متری این موزه قرار گرفته است. هتل فردوسی تهران دارای اتاق های متنوعی برای انواع مسافر می باشد و چشم اندازی رو به نمای خیابان شهر بزرگ تهران می باشد. با اقامت در این هتل می توانید از امکانات آبی سالن های همایش خدمات رزرو تور تهران و..... نیز استفاده کنید.

دوران پیش از تاریخ

اگر می خواهید از اشیا و عتیقه های قدیمی دیدن کنید به طبقه اول بروید. در این طبقه قدیمی ترین ابزار های زندگی بشر به نمایش در آمده است. اشیا سنگی مربوط به دوران پارینه سنگی بر می گردد همچنین پیکرک های  گلی انسانی نیز را می توانید ببینید.

ساختمان باستان شناسی و هنر اسلامی

ساخت این موزه از سال 1322 شروع شد. امروزه این موزه با سه طبقه مورد بازدید علاقه مندان تاریخ قرار می گیرد. طبقه اول ازصدر اسلام تا دوران ایلخانی در طبقه اول این موزه می توانید شاهد اشیا تاریخی در دوران تیموریان تا قاجار باشید. در طبقه اول نیز تالار قرآن قرار گرفته است.

تهیه بلیط برای بازدید از موزه ایران باستان

اگر می خواهید به موزه ایران باستان بروید ! قیمت بلیط برای توریستان داخلی و خارجی متفاوت می باشد. برای مسافران داخلی 10 هزار تومان و برای مسافران خارجی 100 تومان تعیین شده است. همچنین ساعات بازدید از این موزه در فصل بهار و تابستان از ساعت 9 تا 19 و در فصل های پاییز و زمستان از ساعت 9 تا 17 می باشد.

در آخر ...

اگر به شهر تهران سفر کرده اید حتما به بازدید از موزه های این شهر دیدن فرمایید. بازدید از موزه ها یادآوری خوبی برای تاریخچه کشورمان ایران می باشد. برای رزرو هتل در تهران می توانید به سایت رزرواسیون "های هتل" مراجعه کنید. سایت های هتل درگاهی مطمئن همراه با تخفیفات ویژه برای شما عزیزان می باشد. همچنین سایت"های تور" پیشنهادات ویژه ای برای رزرو تو تهران برای شما دارد





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: